Hej alla medlemmar,

Som vi tidigare i somras gick ut med så kommer Roberto även i år att beställa gödsel direkt från ett närliggande stall. 6 kärror kostar 125 kr och 12 kärror det dubbla.

En del av er har redan meddelat att ni vill beställa och ni har också fått kontonr för inbetalning senast 10 september.

Ni som inte beställt men ändå vill köpa kan meddela mig så lämnar jag vidare till Roberto samt meddelar kontonr för betalning.

Gödseln levereras i mitten/slutet av september och vi meddelar när den kommit.

Hälsningar Annica och Roberto

min mejl är  silltrut2@yahoo.se

16. aug, 2015

Vi har haft några mindre stölder på området de sista dagarna/nätterna. Inte som förra året som tur är, lite squash mm.

Idag mötte jag en man i 65-årsåldern inne på området vid 18-tiden, han plockade vinbär mm helt ogenerat. Hur han kommit in vet jag inte. Vi har ju lås nu. MEN VAR NOGA MED ATT ALLTID STÄNGA OCH LÅSA NÄR DU INTE HAR UPPSIKT . Vi har mött folk som kommit in och som inte bör vara i området och som betett sig lite otrevligt när man bett dem att gå.

Men, som sagt, hittills inga större stölder, men vi kan ju hjälpa varandra att ha koll på vilka som befinner sig i området. Gå gärna en sväng i området och kolla av de andra lotterna om du ändå är nere.

Viktigt också är att plocka sina bär så att de inte står och inbjuder till att bli plockade av någon annan. Bra också att inte ha hinkar mm framme så att man bjuder på att ha något att bära i dessutom.

Annica

19. jul, 2015

Det har av olika anledningar dröjt med låsen till grindarna. Nu är det på gång och den nya koden till bod, toalett samt grindar kommer att mejlas ut till alla medlemmar så fort det är åtgärdat. Det går också att kontakta Hassan eller Annica för att få koden direkt när låsen är på plats.

18. jun, 2015

En av toaletterna har stått utan lås under vintern pga att låset gick sönder väldigt sent i höstas. Tyvärr har den toaletten nyttjas av folk som inte tillhör föreningen. Var uppmärksam på om du ser någon du inte känner igen som är och rycker i dörrarna.

Nu har vi lås på båda toaletterna igen, men det gamla låset behöver smörjas för att fungera. Åtgärdas snarast. Tills dess har vi tillgång till den ena i alla fall.

18. apr, 2015

18. apr, 2015