Jag fick nyss ett meddelande från Peppar & Pumpa om att det fortfarande finns några lediga bord kvar på Stadsodlarfestivalen den 6 september. Borden är dessutom gratis i år.

Visserligen var sista anmälningsdagen den 15 juli, men det går fortfarande att anmäla sig om någon har missat, men bara t.o.m. måndag den 21 juli.

När man anmäler sig ska man uppge följande:

Namn:

Förening/projekt:

E-postadress:

Mobilnr:

Det är jag som är björktrasten. Jag gillar alla sorters bär

Vad vill ni göra på festivalen?

Försäljning- i så fall vad?

Visa upp: I så fall vad?

Hur många kvm markyta?

Hur många bord?

Man gör anmälan på e-post till Monika Langlet: mailto:monika.langlet@gmail.com

16. jul, 2014

Som ni säkert redan sett har det varit ganska mycket stölder inatt eller imorse i vårt område. Bara matnyttiga saker, lök, potatis mm. Min kålrabbi var uppryckt men slängd på backen igen, men löken borta. Vilka som stal inatt vet vi inte, men vid 19-tiden uppmärksammades  två tjuvar trots att området var fullt med kolonister. De kom från en lott med lök i en påse. De tjuvarna vet nu att de är igenkända med namn och kommer nog inte tillbaka.

I övrigt får vi hjälpas åt att vara i området olika tider på dygnet, gärna väldigt tidigt på morgonen eftersom det verkar vara den vanligaste tiden för stölder.

12. jul, 2014

En kvinna i 35-årsåldern kommer ofta till vårt område på förmiddagarna. Sitter på andras lotter och får bråttom iväg när man kommer. Hon har en cykel som hon parkerar utanför området, går gärna omkring i vårt område med en påse i handen och är VÄLDIGT intresserad av vad som odlas. Glasögon, cendrefärgat hår till axlarna och ALLTID påse i handen. Kan vara värt att ha lite extra koll på.

Tatiana har haft för mycket brädor som hon inte behöver. Det är bättre om någon i föreningen kan använda dem. De ligger i en liten hög bakom boden, vid toaletterna, och det är bara att hämta.

Av någon anledning har väldiigt många björktrastar fastnat i de som varit utlagda i år. Vi har fått loss de allra flesta, men någon har varit skadad och några har tyvärr dött. Därför har vi idag, 30 juni, bestämt att vi inte använder bärnät i vår förening. Det går lika bra att använda fiberduk om man vill skydda sina bär. Tänk på fåglarna!!!

30. jun, 2014