Gunnar Eriksson från Kompostcenter besöker oss den 21 november kl. 18.30. Han kommer att visa ett bildspel och inspirera om ekologisk odling. Han är känd från bl.a. TV4 och har skrivit böcker om sina erfarenheter. Den här föreläsningen bjuder föreningen alla medlemmar på. Boken som visas till vänster har Gunnar skrivit.

10. nov, 2012

SoS-Söder om Söder inbjuder till en föreläsning av Bo Rappne i Söderledskyrkan kl. 18.00. Han visar bilder och berättar om sina erfarenheter från Ulriksdals slottsträdgård mm. Pris 125 kr för medlemmar och 150 kr för övriga.

10. nov, 2012

Välkommen till höstens städdag!

lördag 6 oktober

klockan 10.00 – 14.00

Kl 10.00 samlas vi för att stämma av vilka som kommit och delar ut dagens arbetsuppgifter.

Under dagen bjuder föreningen på grillkorv och dricka.

Kom ihåg att det är viktigt att alla hjälps åt. Har du förhinder vill vi att du ringer Annica för att eventuellt i förväg göra något arbete.

Föreningen tar ut en avgift på 300 kr om du uteblir.

Annicas telefon 0760-318598

VÄLKOMMEN!

11. sep, 2012

Föreläsning   25 september

Samtliga medlemmar inbjuds till en gratis förläsning om odling i kolonin med den fantastiska trädgårdskonsulenten

Solveig Sidblad från Koloniträdgårdsförbundet.

Plats: Edö Servicehus (matsalen)

Tid: Kl 18.30 den 25 september

Solveig har mycket goda kunskaper om det mesta så passa på att ställa frågor.

Dessutom bjuder vi på fika!

Välkomna!   / Miljögruppen på Forsån

Nytt för i år är att varje kolonist ansvarar för att sin egen låda får locket fixat. Tidigare har vi gjort sådant arbete på städdagen. Vi har köpt in takpapp som står i förrådet i rullar. 2.15 meter är vad man behöver för att klä sitt lock. Det är inte helt lätt så ta gärna hjälp av någon när du skall göra iordning din låda. Du får själv mäta upp rätt mängd takpapp.

Titta gärna på hur en låda som är iordninggjord ser ut så att du vet hur du skall göra. Några har redan fått papp, tex nr 1. Det är viktigt att vika in kanterna på pappen så att den säkert täcker hela locket.

25. aug, 2012