Vattnet är påslaget och det går bra att vrida på kranen.

Vänligen

Hassan och Victor

12. apr, 2021

Är du intresserad av att köpa gödsel till våren? Robert Camerini kommer att beställa gödsel från Ågesta ridskola med leverans under vecka 18. Gödseln består av 90 % häst, 10 % ko och är blandad med biomassa. Den är bara några månader gammal och är att betrakta som färsk så den är inte välbrunnen.

Priser som gäller:

Alternativ 1.
5 kärror gödsel för 250 kr motsvarar ungefär 250-300 liter.

Alternativ 2.
10 kärror gödsel för 500 kr motsvarar ungefär 500-600 liter.

Du kontaktar Robert på e-post camerini.url@hotmail.com senast 30 april och meddelar ditt alternativ. Du betalar till föreningens plusgirokonto hos Nordea, Forsåns trädgårdsförening 182074-5. Märk betalningen med ditt lottnummer och alt 1 eller alt 2. Sista inbetalningsdag är 10 maj.

Det blir bara en beställning, d v s ingen tilläggsbeställning senare i vår.

Hälsningar från Forsåns styrelse

10. apr, 2021

stockholms stad har valt att använda biokol i sina planteringar i år. När vi lämnar in vårt trädgårdsavfall till en biokolsanläggning omvandlar man det där till just biokol. Anläggningen fungerar som en modern kolmila. Det är ett klimatsmart sätt att framställa värme bland annat. Och dessutom är biokolet tydligen jättebra som jordförbättring.

Lisbeth och jag var på öppet hus idag på en sådan anläggning i Högdalen där de visade hur det fungerade. Jättespännande! Man fick dessutom med sig en påse biokol som present. Och gratis fika!

De har öppet hus även söndag 2 april 9-17.

adressen är Selaövägen 7 och det är precis bredvid Högdalstippen.

gör gärna ett besök där. Och lämna gärna de stora grenar och kvistar som du inte vill ha på din lott dit. Mycket mer miljövänligt än att bara elda upp det.

Lars Krantz, känd från bland annat Rosendahls trädgård och Wij trädgårdar i Ockelbo kommer och inspirerar oss den 6 april.

Han berättar om biodynamisk odling och annat intressant.

Föreläsningen är gratis för alla medlemmar i nätverket SOS. Men hans föreläsningar brukar vara mycket populära så det är bra att anmäla sig i god tid för att vara säker på att få plats.

Platsen för föreläsningen är Ekobyn, Understensvägen 113, Björkhagen.

Anmälan görs senast 4 april på antingen telefon 08-55535232 eller till kjell.eklind@studieframjandet.se

Det är vi i Forsån som står som arrangörer till den här föreläsningen och om du tänker gå vore det jättefint om du kunde tänka dig att hjälpa till lite innan med att ställa iordning stolar mm. I så fall kan du kontakta Ingimar på telefonnr 070-6582414 efter kl. 17.

16. mar, 2017

Hej alla....

Snart är det dags för SoS:s första föreläsning. Det kommer att handla om JORD!

Niklas Vestin från Rölunda kommer och berättar, och du har möjlighet att ställa frågor.

Boka in 6 februari och föreläsningen börjar kl 18.00.

Mer information hittar du på SoS hemsida

19. jan, 2017