Hej,

Nedanstående mejl är skickat från Britta och Kari som är de som håller i SoS. Vi i Forsån är med i detta nätverk men vi saknar en som är studieansvarig och kan åta sig att gå på möten och ställa upp på det som står nedan. Känner du att du är den som kan tänka dig att gå, hör gärna av dig och meddela detta.

Det är viktigt att vi tillsammans hjälps åt och det här är inget man måste vara medlem i styrelsen för, utan precis vem som helst kan vara den personen som gör det.

Vill du veta mer om just SoS så finns det en länk på på vår förstasida som går direkt dit.

Hälsningar

Annica

Hej alla i SoS!

Nu börjar ett nytt verksamhetsår. Ska vi komma vidare så behöver vi engagera fler kolonister till olika uppdrag i SoS.

Under höstens möten har vi pratat om att vi behöver hjälpas åt mer. Vi behöver nå ut till medlemmarna i varje förening och detta hänger på den kontaktpersonen som ska finnas. Nu sitter vi här, Britta och Kari och har några frågor till er för att få veta hur SoS ska utformas för framtiden.

Vill vi vara delaktiga i SoS?, vill vi ha tillgång till bra och gratis föreläsningar?

Det måste finnas en kontaktperson i varje förening, som kommer på möten (ca 3-4/termin), eller skickar en ersättare. Personen ska också ta ansvar (göra själv eller delegera) för att informationen når ut till medlemmarna (mejl, hemsida osv) .

När SoS möten startade så pratade vi en hel del föreningsverksamhet, vi fick höra hur andra gör i sin förening, vi pratade om avgifter och depositioner, problem med uppsägningar, olika idéer om hur man kan gå tillväga, miljödiplomering osv… detta vill vi gärna fortsätta med. Nya styrelsemedlemmar har många funderingar och frågor OCH det är öppet för alla att komma, inte bara kontaktpersonen.

Vi behöver också hjälp med att fixa runtom föreläsningarna som att handla frukt, ta fram stolar, ta bort stolar, torka golv …

Nästa möte är tisdag 12 januari kl. 18.00 på Karmstolsvägen 8  ½-trappa ner, portkod 7695,  då kommer vi också att prata om detta.

Hälsningar Kari och Britta”